ترموستات دیواری یا ترموستات اتاقی دستگاهی است که با استفاده از آن می توان دمای اتاق یا محیط را با روشن و خاموش کردن سیستم سرمایش و گرمایش کنترل و تنظیم کرد. این دستگاه نقش مهمی در آسایش، راحتی و بهینه سازی مصرف انرژی دارد. به طور کلی ترموستات های اتاقی را می توان در سه گروه مختلف دسته بندی کرد: ترموستات های آنالوگ، ترموستات های دیجیتال و ترموستات های هوشمند.

ترموستات های آنالوگ نوع ساده و مقرون ‌به‌صرف ‌ای هستند که برای کنترل دمای محیط استفاده می شوند. این ترموستات ها معمولاً دارای یک دکمه چرخشی مکانیکی یا یک صفحه ساده هستند که به شما امکان تنظیم دمای مورد نظر را می دهند. ترموستات دیجیتال نوع پیشرفته تری از ترموستات های دیواری هستند که برای کنترل دقیق دمای اتاق استفاده می شوند. این ترموستات ها مجهز به صفحه نمایش دیجیتال و دکمه های لمسی یا فشاری مختلفی هستند که امکان تنظیم دقیق تر و آسان تر دما را فراهم می کنند. ترموستات های هوشمند نسل جدیدی از تکنولوژی کنترلر های دمای اتاق هستند که با استفاده از اتصال به اینترنت و قابلیت های هوش مصنوعی، توانایی کنترل و مدیریت دمای محیط را ارائه می دهند. این دستگاه ها با از صفحه نمایش لمسی و برنامه های کاربری موبایل می توانند امکاناتی از جمله برنامه ریزی هوشمند، کنترل از راه دور و حتی یادگیری از الگوی زندگی کاربر را ارائه دهند.

 

معرفی ترموستات دیواری سری تاروس:

ترموستات دیواری سری تاروس با صفحه نمایش ال سی دی به سایز ۳.۲ اینچ و صفحه کلید لمسی، از جمله کنترلر های دیجیتال است که به عنوان ترموستات فن کویل و داکت اسپلیت مورد استفاده قرار می گیرد. این ترموستات با پشتیبانی از حالت های سرمایش، گرمایش، اتوماتیک و فن و دارا بودن ۵ خروجی ۵ آمپر از انواع فن کوئل های سقفی، زمینی و کانالی و همچنین داکت اسپلیت های سرمایش و گرمایش و مدل های گرمایش با کویل آبگرم پشتیبانی می کند. دو منوی تنظیمات کاربر و تنظیمات پیشرفته امکان تغییر برخی از پارامتر ها را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد و نحوه عملکرد، تم نمایش، عملکرد ورودی و خروجی ها و برخی از امکانات دیگر قابل تنظیم بوده و امکان شخصی سازی بر روی این ترموستات در نظر گرفته شده است.

ترموستات دیواری تاروس

مشخصات فنی و ظاهری:

ترموستات های سری تاروس با مشخصات فنی زیر به عنوان ترموستات فن کویل و یا ترموستات داکت اسپلیت امکان نصب و راه اندازی دارند.

  • ولتاژ 120 الی ۲۵۰ ولت AC
  • ۵ خروجی رله ای ۵ آمپر
  • اندازه گیری دما با دقت ۰.۱ درجه سانتیگراد
  • محافظت فیوز ۶.۳ برای خروجی ها
  • محافظت ارت و تغذیه سویچینگ کاملا ایزوله
  • دو تم نمایشی متفاوت
  • پشتیبانی از ریموت کنترل چشمی IR (آپشنال)
  • بدنه پلاستیکی ABS
  • ۱۴ × ۸۶ × ۸۶ میلیمتر
  • نصب توکار در سایز سوکت های استاندارد

مجله آژند الکترونیک

برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک روبرو مراجعه کنید: ترموستات فن کویل و داکت اسپلیت

مجله آژند الکترونیک

 

منوی تنظیمات پیشرفته ترموستات سری تاروس

منوی تنظیمات پیشرفته برای اعمال تغییرات اساسی در عملکرد ترموستات در دو نوع فن کویل یا داکت اسپلیت، تم نمایش، عملکرد خروجی ها، نحوه کارکرد کمپرسور، آفست های دمایی و مواردی از این قبیل کاربرد دارد.

نحوه ورود به منوی تنظیمات پیشرفته و پارامتر های آن در ترموستات تاروس

برای ورود به منوی تنظیمات کلیدهای پاور، مد کاری و سرعت فن را به مدت پنج ثانیه نگه داشته و وارد منوی تنظیمات کاربر می شویم و با استفاده از کلید های جهت بالا و پایین پارامتر مورد نظر را انتخاب می کنیم. با استفاده از کلید مد کاری مقدار پارامتر انتخاب شده را بر روی مقدار مورد نظر تنظیم می کنیم و پس از اعمال تغییرات، جهت خروج از منو با استفاده از کلید جهت پایین به پایین ترین پارامتر داخل صفحه می رویم و مجدد کلید جهت پایین را کلیک می کنیم تا پیام ذخیره سازی تغییرات بر روی صفحه ظاهر شود. برای اعمال تغییرات گزینه Yes و برای لغو تغییرات گزینه No را انتخاب کرده و برای خروجی کلید مد کاری را لمس می‌کنیم.

  • در صورتیکه بیش از ۲۰ ثانیه از این منو خارج نشوید تغییرات اعمالی لغو شده و ترموستات به عملکرد پیشین خود باز‌ می‌گردد.

منوی پیشرفته ترموستات تاروس

منوی تنظیمات کاربر ترموستات سری تاروس

منوی تنظیمات کاربر برای اعمال تغییرات سطحی در سطح مصرف کننده در نظر گرفته شده است. در این منو می توان مقادیر عملکرد دیمر، حد دمای بالا و پایین، صدای بازر و مواردی از این قبیل را تغییر داد.

نحوه ورود به منوی تنظیمات کاربر همانند منوی تنظیمات پیشرفته است با این تفاوت که برای وروی کلید های مد کاری و سرعت فن را به مدت پنج ثانیه نگه می داریم.

منوی تنظیمات کاربر ترموستات تاروس

برای سفارش خرید و اطلاع از قیمت ها با ما در ارتباط باشید

راهنمای نصب و سیم کشی در حالت ترموستات فن کویل

ترموستات فن کویل دو لوله به همراه پمپ درین

برای تنظیم ترموستات در حالت فن کویل دو لوله با سه دو فن، یک خروجی شیر برقی و یک خروجی پمپ درین، در منوی تنظیمات پیشرفته پارامتر های OPR Type، Application و Fan speed را بر روی مقادیر زیر تنظیم می کنیم و سیم کشی دستگاه را مطابق تصویر روبرو انجام می دهیم.

OPR Type = Fancoil
Application = App-1
Fan Speed = Three

نقشه سیم کشی تروستات تاروس در حالت فن کویل ۱

ترموستات فن کویل چهار لوله

برای تنظیم ترموستات در حالت فن کویل چهار لوله با سه دو فن، دو خروجی شیر برقی، در منوی تنظیمات پیشرفته پارامتر های OPR Type، Application و Fan speed را بر روی مقادیر زیر تنظیم می کنیم و سیم کشی دستگاه را مطابق تصویر روبرو انجام می دهیم.

OPR Type = Fancoil
Application = App-2
Fan Speed = Three

نقشه سیم کشی تروستات تاروس در حالت فن کویل ۲

راهنمای نصب و سیم کشی در حالت ترموستات داکت اسپلیت

ترموستات داکت اسپلیت فقط سرمایش

برای تنظیم ترموستات در حالت داکت اسپلیت فقط سرمایش با یک خروجی کمپرسور، یک خروجی فن کندانسور و سه خروجی فن اواپراتور، در منوی تنظیمات پارامتر های OPR Type، Application و Fan speed را بر روی مقادیر زیر تنظیم می کنیم و سیم کشی دستگاه را مطابق تصویر روبرو انجام می دهیم.

OPR Type = Duct
Application = App-1
Fan Speed = Three

نقشه سیم کشی تروستات تاروس در حالت داکت اسپلیت ۱

ترموستات داکت اسپلیت سرمایش و گرمایش هیت پمپ

برای تنظیم ترموستات در حالت داکت اسپلیت سرمایش و گرمایش هیت پمپ، با یک خروجی کمپرسور، یک خروجی شیر چهارراهه و سه خروجی فن اواپراتور، در منوی تنظیمات پارامتر های OPR Type، Application و Fan speed را بر روی مقادیر زیر تنظیم می کنیم و سیم کشی دستگاه را مطابق تصویر روبرو انجام می دهیم. در این حالت توجه داشته باشید که فن کندانسور به خروجی کمپرسور متصل شده و همزمان با آن عمل می کند.

OPR Type = Duct
Application = App-2
Fan Speed = Three

نقشه سیم کشی تروستات تاروس در حالت داکت اسپلیت ۲

ترموستات داکت اسپلیت سرمایش و گرمایش با کویل آب گرم

تنظیم ترموستات در حالت داکت اسپلیت سرمایش و گرمایش با کویل آب گرم، با یک خروجی کمپرسور، یک خروجی شیر برقی و سه خروجی فن اواپراتور، در منوی تنظیمات پارامتر های OPR Type، Application و Fan speed را بر روی مقادیر زیر تنظیم می کنیم و سیم کشی دستگاه را مطابق تصویر روبرو انجام می دهیم. در این حالت توجه داشته باشید که فن کندانسور به خروجی کمپرسور متصل شده و همزمان با آن عمل می کند.

OPR Type = Duct
Application = App-3
Fan Speed = Three

نقشه سیم کشی تروستات تاروس در حالت داکت اسپلیت ۳